بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور از پنجشنبه ۲۵ مرداد سال ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و دوباره هیاهوی فوتبال استادیوم‌ها را در برمی‌گیرد.

۸ پلان از ۸ نبرد خاکریز اول لیگ؛ برخورد نزدیک از نوع سوم!

به گزارش قدس آنلاین، باز تیم‌ها با آرایش‌های جدید پا به میدان می‌گذارند و کری هواداران داغ داغ می‌شود. به همین بهانه نگاهی داریم به بازی‌های هفته اول لیگ که جذاب‌اند و وسوسه‌کننده.

(۱) پرسپولیس- ذوب آهن

خوان کارلوس گاریدو برای آنکه میخ خود را در گام اول محکم بکوبد و جایی در دل‌ها باز کند، باید گاندوها را به مسلخ بفرستد و به بریدن رگ و استخوان سبزهای زاینده‌رود در میانه میدان بیندیشد. غریبه آندلسی با قلبی که این روزها معمولی نمی‌زند، خوب می‌داند برای گوش سپردن به قلب دوآتشه‌ها باید از آل کثیر، علی‌پور و دیگر مهره‌های تهاجمی‌‎‎اش بخواهد ۹۰ دقیقه روی سنگر پسران سی و سه پل آتش بریزند. آیا فرمانده پنجاه‌وپنج ساله در شطرنج مرموز عصر پنجشنبه، محمد ربیعی را مات خواهد کرد؟ پلک نمی‌زنیم!

(۲)ملوان- گل گهر

همین‌قدر بی‌رحم. همین‌قدر بی‌منطق. بله این جادوی فوتبال است که ناخدای فصل پیش ملوانان را هنوز از ره نرسیده در اندیشه ذبح قوی سپید می‌اندازد. مهدی تارتار امروز به شاگردانش فرمان خواهد داد چهار نعل بدوند و بتازند و سیاحان خزر را به زانو درآورند. آن سوتر این مازیار است در مرداب انزلی،  در گام نخست ضرب شست نشان دهد. آیا تارتار به جبر هجران، آشیانه قدیمی خود را به توپ خواهد بست؟ تا غروب شکیبایی می‌کنیم.

(۳) استقلال خوزستان- آلومینیوم اراک

میودراگ بوژوویچ که روزگاری روی نیمکت ستاره سرخ بلگراد می‌نشسته حالا با تن پوش آبی در پیرامون نخل‌ها باید هنگ برنای مجتبی حسینی را نقره داغ و بدرقه کند. او برای آنکه خاطره سیروس پورموسوی از اذهان جنوبی‌ها پاک شود، گریزی ندارد جز آنکه کسب همه امتیازات زنگ اول را در دستور کار خویش قرار دهد. سکاندار اهل مونته نگرو حتماً می‌داند کارون صبر زیادی ندارد و مغبوبان را زودتر از موعد جریمه خواهد کرد!

(۴)سپاهان- چادرملو

زردها برای آنکه تراژدی ملاقات با شباب الاهلی را فراموش کنند به خاکمال کردن تیم تازه وارد لیگ در حوالی نقش جهان می‌اندیشند. آب خوش از گلوی خوزه مورایس پایین نخواهد رفت، اگر تفنگداران سپاهان در کارزار گاف دهند و با صورتی پریده‌رنگ مچ در مچ اردکانی‌ها بیندازند. پس بهتر آن است در اوج فریادها فرمان‌های مرد پرتغالی به گوش سربازانش برسد تا بی ترحم کار را تمام کنند و با تبختر  به رختکن بازگردند.

(۵) مس رفسنجان - تراکتور

متمولان دامنه سهند با رهبری دراگان اسکوچیچ از تیمی رونمایی خواهند کرد که با التفات به همه ریخت و پاش‌ها از همان گام نخست لُژنشینی را در ذهن می پرورانند. تراکتور اما در کرمان هرگز کیسه شن را روبه‌روی خود نخواهد دید. آن‌ها به جنگ رقیبی می روند که فصل پیش با پلن‌های محرم نویدکیا به ارتش قابل احترام لیگ بدل شد.آیا انبارهای پر از باروت ترک‌ها در شهر زیره و آینه آدینه‌ای سهمگین را برای توپچی‌های مس ترسیم می‌کنند؟ کسی نمی‌داند!

(۶)هوادار- خیبر خرم آباد

هوادارِ بی هوادار برای آنکه مثل فصل پیش به رعشه نیفتد و لرزه سراغ رؤیاهایش را نگیرد باید از همین جمعه پلاک سربازان مصلوب شده را به دست تیم‌هایشان دهد. سید مهدی رحمتی پس از یک فصل تلخ با نساجی آمده تا با هوادار اعاده حیثیت کند و شمایل تازه ای از یک راهبر رستگار را در قاب چشم‌ها بنشاند. صدالبته عبور از کنار لرها سهل نیست و اصلاً بعید نیست پایتخت‌نشینان بی مقدمه و مؤخره برابر مردان رضا مهاجری غافلگیر شوند. تا چه پیش آید.

(۷)نساجی- فولاد

ساکت دنیا را روی سرش خواهد گرفت اگر در هُرم گرمای قائمشهر فولاد را آب کند و از کادر عکس‌های خبری بیرون بزند. او برای آنکه نساجی بسان فصل پیش فانوس در دست نگیرد، چاره ای جز پیروزی در نبردهای خانگی ندارد.آن سوتر اما فولاد بیکار نخواهد نشست و آن‌قدر به سیم آخر می زند که پوکه‌ها از کلمات یحیی پر شوند و قائمشهر در بهت فرو رود.

(۸) شمس آذر- استقلال

شمس آذر بحران زده اگر سعید دقیقی را راضی کند که عصر آدینه در قزوین کنار خط بایستد، شاید بتواند از سونامی آبی‌ها جان سالم به‌در برد. حریف یشمی‌ها اما تیمی است که با یک دو جین سلاح مرگبار می‌تواند بال بال زدن از فرط استیصال را به رقیبان بیاموزد. یعنی استقلال پرمهره و زهردار نکونام با سورپرایزهای خارجی‌اش در برابر تیمی که برگ های برنده اش را دودستی تقدیم اغیار کرده، چه نامه اعمالی دست و پا خواهد کرد؟

*برنامه کامل هفته اول لیگ برتر

پنجشنبه ۲۵ مرداد

پرسپولیس-ذوب آهن۱۹:۳۰

ملوان-گل گهرسیرجان۱۹:۴۵

استقلال خوزستان-آلومینیوم اراک۲۰:۳۰

جمعه ۲۶ مرداد

سپاهان-چادرملو اردکان۱۹:۱۵

مس رفسنجان-تراکتور۱۹:۱۵

هوادار-خیبر خرم آباد۱۹:۳۰

شمس آذر قزوین-استقلال۱۹:۳۰

نساجی مازندران-فولاد ۱۹:۳۰

*امیدمافی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.